There´s an ocean between where I am and where I want to be

Jag är nästan säker, så fort jag är klar på vxu blir det utomlands och jobba, bara några månader, det räcker. Jag är grymt pepp på Dublin, var fint där. Snart ett år sedan vi var där, nästa vecka. Slänger upp en bild från Dublin med.
Men men, som sagt, ett år kvar tills dess. Hoppas de finns lika många lediga jobb inom Cad då som det gör nu..

Just nu måste jag fokusera på den där jävla tentan som släpar, måste klara den nu. Sen är de dags att klura ut ett exjobb, jag har lite ideér. Det gäller bara att få rätt företag att nappa på idén med.

Nu är klockan snart tio, varför blir man pigg då när man vatt nära att däcka i soffan tio gånger under kvällen? Idag tog jag mig en egenkväll, cola, polly och nightmare on elmstreet. Man behöver sånna kvällar ibland, är lite trött på att hänga med familjen nu. Vill till min egen lägenhet igen, nu, men bara typ 14 dagar kvar nu.

En arbetsdag kvar, sen helg. Skönt med fest, har laddat ordentligt. Tio öl (10%) och en flaska whiskey, tror jag ska ta med min rom med som är kvar sedan midsommar. Kan bli en bra natt.

Någon som vill följa med nästa sommar och jobba i ett annat land, om nu tjockisen bangar på Dublin, jag vågar nog inte åka själv. Är man feg så är man.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart du vågar åka själv.

Resan blir värd mer om man gör det på egen hand utan någon att hålla i hand.

Dessutom lär man känna fler intressanta människor om man är ensam än om man har någon med sig att ty sig till.

2008-08-08 @ 10:28:12
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0