Jul i Osket

Igår försökte vi skapa lite julstämmning här i vårt barndomshem. Vi bakade en massa onyttigheter inför julen, det blev lakritskola, knäck, polkagrischoklad, tryffel och rocky road. Sen på kvällen var jag hos Jonas Lord och spelade vårt årliga jul-TP med honom och Keller. Årets dummaste TP spelare blev Keller för sitt svar om vilken brädsport som var populär på Bali, och han svarade schack. Hah. Förra året tog jag hem de priset genom mitt svar på frågan "Vilken huvudföda lever Bävrar på" och jag svarade trä. Hah.

Min syster går här fram och tillbaka och lägger till lite klappar under granen, det är en stor hög nu men det känns som de flesta är ditlagda av mig och syrran, å andra sidan är dom som pappa lagt dit rätt så stora :)

Jag bjuder på en bild som jag snott från min systers blogg på min mamma och min lillebror med tomten på gröna lund.

Och tillslut kommer veckans lista, som skulle kommit igår men man har rätt att vara försenad såhär i jultider.

Veckans Låt -
Är samma som förra veckan, fast med svenska artister. Rätt nice.
Veckans Film -  Kråkguldet. Gammal film som ändå bidrar med lite julstämmning.
Veckans Idioti - Kristian Keller. ;)
Veckans Ord - "Flong" Min syster frågade vår pappa hur han fick idén att måla om en gammal ljusstake (som blev assnygg) då sa han att han bara fick en flong.
Veckans Grej -  Guitar Hero. Bra underhållning att ha i en tråkig stad som Oskarshamn..
Veckans Tips - Trött på de vanliga julkolorna? Tillsätt lakritsessens, sånt man gör lakritsshots på. Blev nice.
Veckans pest eller kolera - Skulle du vilja vara ledig 364 dagar om året för att sedan som tomten va snabb som Sören till hur många knoddar som helst på en dag. Eller skulle du vilja se ut som Tomten jämt, forever and ever.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0