Segsöndag.

Tvättade när ja vaknat, segt som vanligt men även lika behövligt. Dagen borde ha bjudit på lite plugg men jag har fasen inte orkat så ja får gå upp tidigt i monn å sätta igång.

Igår var det fest hos Maria och Sara, det var kanoners. Innan dess ölades det på hos deras granne med. Festen bjöd på många skratt, mycket trevligt folk från överallt och ett par shottar och många öl. Sivans var dock rätt segt och jag gav upp i förtid.

Ikväll har jag varit hos Lillis och glott på film å käkat kebab. Först glodde vi på Pippi i Söderhavet, den gamla goa med Jocke med kniven å gänget. Sedan blev det Sweeney Todd, precis som alla andra Burtons filmer var den riktigt riktigt bra. Jag gillar även färgsättningen starkt, så lent på någont sätt. Bleka hudar och mycket brunt och svart. Vackert. På tal om filmer har jag snart fyllt upp nya dvd-hyllan med, har 14 platser kvar.. dags att köpa ännu en. Filmer är sånt man alltid behöver.

Sen är det nog dags att dra igång med en så kallad Veckans Lista att köra på söndagar som så många andra gör..

Veckans låt - If I Ever Leave This World Alive med Flogging, liveversion såklart, det får mig att känna ruset.
Veckans film - Sweeney Todd, ett måste!
Veckas idioti - Grejen som i veckan behandlats av rätten i Oskarshamn, hur fan kan människor vara så sjuka i huvet, lås in dom för evigt.
Veckans ord - Nederlag. Hela veckan känns som ett stort nederlag, förutom onsdagskvällens triumf i arenan.
Veckans grej - Öl. Ett givet kort, det var länge sedan jag ölade och nu blev det både fredag och lördag. Öl gör fan att man har roligt, det går inte att motbevisa.
Veckans tips - Jag har pratat om jul i min blogg på senaste tiden. Och det var även prat om julen idag med Lillis. Så mitt tips, börja spara nu, för julklapparna är fan dyra.



Kommentarer
Postat av: Kinna

tips: Köp inga julklappar :P

2008-10-07 @ 19:39:42
URL: http://camarillon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0