Nya tag

Nu är det dags för nya tag med bloggandet, läste igenom gamla inlägg här om dagen och det var ju lite mer att läsa då, jag bjuder inte på så mycket nu för tiden. Dags att skärpa sig, jag har ju trotts allt en liiiten tapper skala på omkring 15 personer som följer bloggen dagligen, så jag får skriva lite mer inlägg nu då...

Inatt var jag uppe och såg på SuperBowl 43. En av de bättre matcher jag någonsin skådat. Det började jämt men Steelers tog övertaget direkt och ledde med 10-7 när haltidspausen närmade sig, dock hade Cardinals ett sista försök med några sekunder kvar och bara ett par yards till Touchdown, men ett misslyckat pass ledde till att Steelers snodde bollen och sprang, sprang rakt över hela planen och precis när tiden tog slut lyckades man få en TD och man hade klara 17-7 i paus.
Tredje kvarten fortsatte vara jämn och när man bröt efter 3/4 hade Steelers lyckats dra ifrån till hela 20-7 och såg ut att vara på väg mot en enkel seger. Cardinals ville något annat och bjöd på en spektakulär vändning och ledde matchen med 23-20 när matchen var på väg mot sitt slut, då bjöds publiken på ännu en vändning när Steelers lyckades få till en TouchDown med bara 35 sekunder kvar och man vann alltså den stora finalen med 27-23.
Matchen var slut omkring 04.15 svensk tid så jag somnade vid halv fem. Det var bra segt att gå till skolan vid åtta :)

Helgen som var tillbringade jag i Oskarshamn, fredagen bjöd på folköl hos EA följt av en spännande hockeymatch i Oskarshamn Arena mellan IKO-Sundsvall, Osket vann på förlängning med 3-2.
Lördagen spenderades med träning med Dockers, kul att lira lite igen, sedan var det släktkalas i Fårbo då både mamma och hennes sambo fyllt år i veckan. Efter det hade Simon fest inne i stan och det blev massa alkohol och jag fick en såndär bra fylla som bara jag kan få efter ett tiotal öl, en liter vin och 12-13 shottar. Så jag, Frigge och Humpa begav oss till LaScala, där jag inte varit sedan jag tog studenten (för det är inte riktigt mitt häng). Men det var kul, det mesta är kul med rätt mängd alkohol och rätt folk. Så där dracks det mer shottar, öl och drinkar. Kanonkväll!

Nu är ja fett trött så ja ska ta en powernap innan det ä dags för BJJ träning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0