Oskarshamn

Nu bor jag här igen.
Fick massa fina examenspresenter, en asnice oljemålning, vinställ, vinkaraff och kristallglas. Blev även en kul utgång i Osket i fredags.

Gotland är bokat för midsommar nu. Jag har aldrig varit där, fast jag är inne på mitt 20e år i Oskarshamn. Jag, Eric å Gyllen ska bo i en liten stuga 2 km norr om ringmuren en hel vecka. Kommer bli nice.

Igår fick vi testa att spela så kallad "Iron man football" när vi bortaspelade mot serieledande Lugi (Lund). Iron man football innebär att man är 11 spelare med i laget (lika många som det är på planen) och man spelar då både offense och defense och har inte möjlighet att byta en enda sekund under matchen. Det var jobbigt men fruktansvärt kul. Att vi var så några berodde på många saker, vissa hade giltliga ursäkter, vissa inte. På vägen hem exploderade ett däck för oss utanför Ronneby med så vi blev stående på 22an i en knapp timme, vi hade ingen domkraft. Så det blev en lång dag. Vi samlades vid sju på morgonen och var hemma strax innan midnatt...

Bjuder på en trobild med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0